Cum sa

3 sfaturi pentru o dietă sănătoasă

Adoptarea obiceiurilor alimentare sănătoase nu trebuie să fie o schimbare atât de restrictivă precum își imaginează majoritatea oamenilor. Pașii esențiali presupun ca persoana care își dorește să adopte o dietă sănătoasă să mănânce mai ales alimentele derivate din plante – legume, fructe, cereale integrale și leguminoase (fasole, mazăre, linte). De asemenea, trebuie redus aportul de alimentele foarte prelucrate. Iată câteva sfaturi pentru adoptarea unei diete sănătoase:

Consumați alimente diferite

Nu toate substanțele nutritive și benefice din alimentele au fost identificate, astfel încât consumarea unui sortiment larg de alimente va asigura un aport corect de substanțe nutritive cu întregul lor potențial de combatere a bolilor. În plus, acest lucru vă va limita expunerea la pesticide sau substanțe toxice care pot fi prezente într-un anumit produs alimentar.

Fiți atenți la porții

Sigur, puteți mânca oricât broccoli și spanac doriți, dar când vine vorba de alimente cu aport mare de calorii, o porție mică este cheia succesului. În ultimii ani, dimensiunile porțiilor au fost mărite în restaurante și fast-food-uri. Când mergeți la restaurant, alegeți un aperitiv în loc de antreu sau împărțiți porția cu un prieten. Nu comandați nimic la porție dublă, chiar dacă pare convenabil. Când citiți etichetele produselor alimentare, verificați și dimensiunile porției.

Mâncați fructe și legume

Aportul corect este de 2 ½ cești de legume și 2 cești de fructe pe zi, la o dietă sănătoasă de 2.000 de calorii. Dacă consumați mai multe calorii, creșteți și aportul de fructe și legume. Dacă mâncați mai puțin de 2.000 de calorii, puteți mânca mai puține fructe și legume. Includeți fructele și legumele verzi, portocalii, roșii, albastre/violete și galbene. Nutrienții, fibrele și alte substanțe din aceste alimente ajută la protejarea împotriva anumitor tipuri de cancer și alte boli.

Mai multe despre o dietă sănătoasă AICI.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *