Cursuri Hobby

Alimente care stimulează creierul

fruits-82524_960_720

Vrei să-ţi îmbunătăţeşti performanţele intelectuale? Iată mai jos o listă de alimente care îmbunătăţesc activitatea creierului.

Fructe şi legume proaspete şi viu colorate

Dovlecei, tomate, portocale, pomelo… fructele şi legumele viu colorate abundă în betacaroten, un pigment care odată absorbit în stomac se transformă în vitamina A. Iar vitamina A, se ştie, ajută la întreţinerea organismului şi în special a creierului. Este o vitamină anti-oxidantă. Asta înseamnă că atacă radicalii liberi, acele substanţe toxice care fac atât de mult rău celulelor noastre. Pe de altă parte, fie că sunt colorate sau nu, fructele şi legumele sunt bogate în vitamine şi minerale, ceea ce ajută la combaterea oboselii şi a stresului. Atenţie totuşi să nu le puneţi la fiert, căci atunci riscă să-şi piardă proprietăţile curative!

Includeţi în meniu: cât mai multe fructe şi legume.

Produse lactate

Acestea aduc în organism proteine, precum şi vitaminele B2 şi B12. Vitamina B2 este necesară bunei funcţionări a creierului, iar vitamina B12 ajută la o bună dezvoltare intelectuală.

Includeţi în meniu: iaurt, lapte şi cât mai multe brânzeturi.

Uleiuri vegetale

Substanţele grase sunt indispensabile bunei funcţionări a creierului, în special uleiurile vegetale. Fiind bogate în Omega 3 şi în vitamina E, ele protejează creierul şi neutralizează radicalii liberi.

Includeţi în meniu: ulei de rapiţă, ulei de măsline şi ulei de sâmburi de struguri.

Cereale complete

Cerealele, de preferinţă complete, au o influenţă puternică asupra creierului. Ele conţin glucide complexe, vitaminele B, fier şi zinc. Nu e vorba de biscuiţi sau alte produse industriale de patiserie. Acestea sunt pline de grăsimi saturate, inamicul numărul unu al memoriei.

Includeţi în meniu: pâine neagră, grâu, orez, ovăz, paste şi cereale pentru micul-dejun.

Ciocolată

Creierului îi place glucoza şi zahărul. Aşadar nu trebuie să-l privăm de acestea (aviz celor care urmează un regim). Totuşi, trebuie să învăţăm să consumăm zahăr cu moderaţie şi bun simţ. Ţi-e poftă de ceva dulce? Mănâncă nişte ciocolată. Este bogată în teobromină şi teofilină, două substanţe care constituie prin excelenţă un stimulent al creierului. De asemenea, ciocolata este un aliment anti-stres. Cu cât ciocolata conţine mai multă cacao, cu atât va ajuta mai mult la îmbunătăţirea concentrării.

Eşti pasionat de o alimentaţie sănătoasă? Abonează-te la cursul “Cum să mâncăm sănătos”.

Fă acum primul pas: descarcă o Lecţie Demonstrativă Gratuită şi răsfoieşte online acest curs.

În plus, dacă descarci o Lecţie Demonstrativă Gratuită eşti înscris automat în promoţia curentă şi poţi câştiga un smartphone Samsung Galaxy S7.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *