cursuri eurocor

Ce este “pâlnia de marketing” şi ce influenţă are asupra vânzărilor

palnie b2b

Pâlnia de marketing este un instrument care te ajută să vizualizezi călătoria unui cumpărător, sau altfel spus drumul pe care îl parcurge pe măsură ce se familiarizează cu compania ta, din momentul în care află despre ea, până în momentul în care ajunge să cumpere de la tine.

De exemplu, dacă 1 000 de oameni vizitează site-ul tău, e posibil ca 600 dintre ei să fie interesaţi de produsele tale, iar 400 să se hotărască să le cumpere.

Care sunt stagiile pâlniei de marketing?

Sunt în număr de patru: a deveni conştient de existenţa unei companii, a o lua în considerare, a cumpara de la ea şi a deveni un client fidel.

Ce trebuie să faci în fiecare etapă a pâlniei de marketing?

  1. A ajuta clienţii să devină conştienţi de ceea ce oferă compania ta:

În această etapă scopul este să le arăţi oamenilor valoarea produselor tale, să-i faci să devină conştienţi de aceasta.

  1. A determina clienţii să ia în considerare compania ta, în cadrul deciziei lor de cumpărare:

Urmăreşte să construieşti o relaţie apropiată cu persoanele care sunt interesate de tine, să le faci produsele cât mai cunoscute şi să le oferi conţinut targetat pe nevoile lor specifice.

  1. Cumpărarea propriu-zisă:

În această etapă trebuie să-ţi convingi potenţialii clienţi să cumpere. Acum este indicat este să le vorbeşti despre beneficiile pe care le aduc produsele tale, să le oferi anumite promoţii şi discounturi şi să creezi în ei un sentiment al urgenţei de a cumpăra.

  1. Loializarea:

Trebuie să-ţi reţii clienţii dobândiţi, ţinând legătura cu ei cât mai mult timp  posibil. Dacă nu faci eforturi de fidelizare a clienţilor, e posibil să pierzi mulţi clienţi, risipind o mare parte din eforturile pe care le-ai făcut în stadiile anterioare ale pâlniei de marketing. Tot în această etapă este important să-ţi transformi clienţii actuali în fani care vorbesc şi altora despre compania ta şi care te recomandă prietenilor. Aceasta este o componentă a pâlniei de marketing extrem de importantă, pentru că o mare parte a vânzărilor tale poate veni din recomandări.

Vrei să urmezi un curs de marketing la distanţă?

Fă primul pas: descarcă o Lecţie Demonstrativă Gratuită şi răsfoieşte online acest curs.

În plus, dacă descarci o Lecţie Demonstrativă Gratuită eşti înscris automat în promoţia noastră şi poţi câştiga un smartphone Samsung Galaxy S7.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *